انتشار بیانیه کیفیت مراکز آموزش علمیکاربردی در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴
به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ و به منظور ترویج فرهنگ کیفیت، شفافسازی انتظارات، تبیین اولویتها و مسئولیتها، همگرایی و انسجامبخشی، جلب مشارکت و مسئولیتبخشی جمعی نسبت به کیفیت و ضرورت بهبود مستمر آن،« بیانیه کیفیت مراکز آموزش علمیکاربردی» تهیه، تدوین و به مراکز آموزش علمیکاربردی ابلاغ شد. در این بیانیه ضمن تاکید بر رسالت ارتقاء دائمی کیفیت در آموزش عالی علمیکاربردی بر نقش نظام آموزشی کارآمد و متعهد در تحقق جامعهای پویا و دانشمحور تصریح شده است. بیانیه همچنین با تأکید بر نقش رؤسا و سرپرستان مراکز، مدرسان، دانشجویان و کارکنان در ارتقای کیفیت، شش محور اصلی برای تعالی آموزشهای علمیکاربردی را معرفی میکند: 1. پایبندی به برنامه درسی و حضور ضابطهمند دانشجویان 2. تقویت آموزش مبتنی بر محیط کار و کارورزی 3. رهبری آموزشی و نظارت مستمر بر فرایندها 4. ارزشیابی عادلانه و مبتنی بر استانداردهای علمی و مهارتی 5. آموزش مهارتی و پاسخگو به نیازهای ملی 6. توجه به خودارزیابی بهمنظور بهبود مستمر کیفیت در این بیانیه ضمن برشمردن مزیتهای رقابتی دانشگاه جامع علمیکاربردی از جمله نحوه اجرای درس کارورزی و مهارتآموزی در محیط واقعی کار، توانایی دانشگاه در زمینهسازی توسعه پایدار و پاسخگویی مؤثر به نیازهای بازار کار مورد توجه قرار گرفته و همچنین بر ضرورت پیادهسازی خودارزیابی نظاممند در مراکز آموزشی تأکید شده است تا بدینوسیله جایگاه مراکز آموزش علمیکاربردی در سطحبندی و اعتباربخشی دانشگاه جامع علمیکاربردی ارتقا یابد. مشارکت مسئولانه همه ارکان آموزشی و اداری در مسیر تعالی کیفیت از نکات اصلی بیانیه بوده و بر آن اساس آغاز سال تحصیلی جدید فرصتی دوباره برای همافزایی ظرفیتها، انسجام بیشتر و ارتقای مستمر آموزش علمیکاربردی مورد تاکید قرار گرفته است.
برای مشاهده متن بیانیه از طریق لینک زیر اقدام فرمایید |